Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Jelmer en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

27 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

We zijn alweer een week in Thailand, wat gaat de tijd snel. We hadden last van een cultuurshok toen we aankwamen in Bangkok, we moesten erg wennen aan de drukte en chaos van het land. Onze tassen kwamen pas 2 dagen later wat ook erg vervelend was maar inmiddels zijn we gewend en hebben het super naar ons zin.

We zijn 3 nachten in Bangkok gebleven. We zijn naar de floating market geweest, tempels bezocht, geshopt en we hebben er heerlijk gegeten.

Vanuit Bangkok de trein genomen naar Ayuthaya, hele dag tempels en ruïnes bezocht maar dit vonden we niet zo leuk. Savonds de nachttrein genomen naar Chang Mai. In de trein hebben we een aantal Nederlanders ontmoet waar we nu mee optrekken, ze sliepen toevallig ook in hetzelfde hotel. In de trein hadden we beide een stapelbed, heerlijk geslapen.

In Chiang Mai een tweedaagse jungle trip gemaakt met onze vrienden, 2 ozzys en 2 ieren in de groep. Deze jungle trip was ontzettend leuk! We hebben er op een olifant gereden, grhiked, gezwommen bij waterval en heerlijk thais gegeten. We sliepen op 1900 meter hoogte in de jungle in een hut in een primitief zelfvoorzienend dorp. De mensen in het dorp zorgden voor ons en ze waren zo ontzettend lief en vriendelijk. Laatste dag op een bamboe vlot over een rivier gedobberd.

Morgen worden we om 9 uur opgehaald voor onze Thaise kookcursus, hier hebben we veel zinin!