Fjordland en de Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu Fjordland en de Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu

Fjordland en de Sounds

Door: Jelmer en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

We zijn vorige week 4 dagen in Queenstown gebleven omdat we het er zo leuk vonden. We hebben daar Jelmer zijn verjaardag uitgebreid gevierd. S' avonds uit eten geweest in het gezellige Queenstown en het hele restaurant heeft voor Jelmer gezongen. De twee dagen voor Jelmer zijn verjaardag waren erg spectaculair. Jelmer heeft gebungeejumpt van het hoogste bungeejump punt van Nieuw Zeeland, the Nevis jump. Het was voor ons beide erg spannend. Jelmer kreeg gelukkig van het bedrijf geen kans om te twijfelen, hij werdt ervoor gezet en ze hadden al afgeteld, het ging heel snel.

De dag daarna was ook uniek, we gingen skydiven, uiteraard met een ervaren springer. Dit was geniaal, een prachtige belevenis. We gingen allemaal achter elkaar in het vliegtuig zitten en we zaten vast aan onze prof die de parachute op de rug had. Na een tijdje vliegen waren we op 12.000 feet en sprongen we om de beurt uit het vliegtuig. Er was een vrije val van wel 45 sec en pas op een hoogte van 5000 feet werdt de parachute uitgeklapt. Prachtig was dit, het gaf een heerlijk gevoel en het uitzicht was adembenemend. Je verbaast je ook hoe stil het is in de lucht, je hoort helemaal geen geluiden.

Vanaf Queenstown doorgereden naar Te Anau het vertrekpunt naar de Sounds. We zijn begonnen met een boottrip naar de Doubtfull Sounds, we troffen het zo want het was de mooiste dag van het jaar. De boottocht was prachtig, wat een uitzichten. De heen en terugweg zwommen er dolfijnen onder, voor en naast de boot. Het zijn echte entertainers, prachtig die beesten.

De volgende twee dagen zijn we met de camper de Milford Sounds ingereden. We hebben daar een aantal wandelingen gemaakt en bij een meer gekampeerd. De uitzichten waren vandaag ook weer adembenemend mooi. Het is lastig uit te leggen wat de Sounds is maar hopelijk zeggen de fotos genoeg,