Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Jelmer en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

20 November 2013 | Australië, Alice Springs

Vanaf Sydney zijn we naar Alice Springs gevlogen, een stad midden in de Red Centre van Australië. Rondom Alice Springs is alleen maar leegte en droogte. Het zand is er rood omdat er veel ijzer in de grond zit en daardoor een roestkleur heeft omdat er ooit water is geweest. In Alice Spring hebben we een drie daagse tour gedaan in the Red Centre. Het was er rond de 35 graden maar het voelde veel heter aan.

De eerste dag een wandeling van 6 km gemaakt in de Kings Canyon, de tweede dag een wandeling gemaakt van 10 km rond de bekende monoliet de Uluru of ook wel de Ayers Rock genoemd. De derde dag 5 km gehiked in de Kata Tjuta.

's Nachts verbleven we op basecamps waar we zelf eten maakten en sliepen in Swags. Een Swag is een grote slaapzak met een matje erin die je buiten op de grond neerlegd. Je slaapt letterlijk onder de sterrenhemel wat prachtig was. We hadden een tourgroep van 9 personen plus een gids die ons veel heeft verteld over de natuur, cultuur en de aborigionals.

Onderweg hebben we veel dieren gezien zoals kamelen, kangaroes, buffels, leguanen, salamanders en dingo's. Helaas nog geen slang in het wild gezien. Per dag reden we ongeveer 5 uur met ons busje naar een bestemming, de afstanden in Australië zijn enorm. Australië is groter dan heel Europa maar heeft maar 23 miljoen inwoners. Vandaar dat we soms uren niemand of niks tegenkwamen.

• 20 November 2013 - 17:03

Afke Laverman:

Leuk dit verslag van alice springs, er was gister een reportage over de oprichting van alice springs en er werd ook wat van de omgeving getoond! konden we een beetje zien waar jullie waren.