Darwin - Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu Darwin - Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu

Darwin - Kakadu National Park

Door: Jelmer en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

20 November 2013 | Australië, Darwin

Vanaf Alice Spring zijn we naar Darwin gevlogen, ook hier is het warm maar anders warm. Darwin voelt net alsof de vlindertuin in Dierenpark Emmen. Warm door de hoge luchtvochtigheid van soms wel 100%. Ook hier hadden we een tour geboekt, de afstanden zijn zo groot dat het je nooit lukt om op eigen benen een gebied te verkennen. Ditmaal was de tourgroep iets groter, 20 personen uit allemaal verschillende landen. Het grappige is, we komen altijd en overal Nederlanders tegen.

De eerste dagvan de tour zijn we naar het Lichfield Park geweest een park van ongeveer 1000 km2. We hebben hier bij drie verschillende watervallen gezwommen. De natuur is prachtig in Darwin, zo groen en vol leven. Ook weer veel dieren gezien waaronder termieten en hun nesten. Termieten bouwen nesten van wel 3 meter hoog. Sommige nesten zijn honderden jaren oud.

De volgende dag een boottrip gemaakt op de Mary River. Een rivier met duizenden krokodillen. Als je in het water springt of valt
ben je dood. Je ziet de krokodillen bijna niet omdat ze 2 uur lang hun adem in kunnen houden en meestal met het warme weer onder water zitten. Het zijn zoutwater krokodillen, monsters.

Vervolgens zijn we doorgereden naar het Kakadu National Park. Het grootste park van heel Australië, 20.000 km2. Daar hebben we gehiked en rotsschilderingen bekeken van de aborigionals. Na een zware klim kwamen we op een top met een 360 graden uitzicht over het park.
'S Nachts sliepen we weer op basecamps, ditmaal in een vaste tent met bedden.

De laatste dag weer naar een waterval geweest, ditmaal een waterval waarvan alleen onze gids wist dat het open was. We waren dus helemaal alleen bij deze waterval, prachtig. Onderweg weer veel dieren gezien zoals wallabis ( kleine kangaroo) leguaan, dingo, buffel, vissen, vogels waaronder een zee arend en natuurlijk de zoutwaterkrokodillen.

we hopen z.s.m foto's te plaatsen.

• 23 November 2013 - 21:09

Petra:

hoi Jelmer en Nynke,

Mooi om jullie verslagen te lezen. Geweldig! Wat zien jullie veel nieuwe dingen.
    Maar dit is nog maar het begin.... Geniet van alles.
    Liefs mem

• 25 November 2013 - 15:00

Gea Weening:

Hey Nynke!
    Leuk om te lezen dat jullie veel te zelfde dingen zien die ik ook heb gezien. Wat een fantastisch land is het hé?!?
    Nog heel veel reisplezier en ik hou jullie blog in de gaten (ben wel lichtelijk jaloers als ik alles zo lees ;))