Met de camper on tour - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu Met de camper on tour - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu

Met de camper on tour

Door: Jelmer en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

25 November 2013 | Australië, Cairns

Inmiddels is het alweer 6 dagen geleden dat we onze camper hebben opgehaald. Dit was helaas niet zomeer klaar, we konden de borg namelijk niet betalen. De borg was 3500 dollar en moest met de credit card betaald worden, beide hadden we niet genoeg limiet op de credit card. We moesten bellen met de Rabobank, maar die was natuurlijk gesloten omdat het nacht was. Na 5 uur wachten was het 9 uur 's ochtends in Nederland en konden we met de bank bellen om ons limiet te verhogen. Na 5 (dure) telefoontjes was het nog niet geregeld, niemand kon ons helpen en ze zagen er geen spoed in. Uiteindelijk rond 1 uur 's nachts zijn we geholpen door de bank, ze konden ons limiet blijkbaar wel binnen 10 minuten verhogen.

De volgende dag bleek onze camper wat kuren te hebben met betrekking tot het koelvloeistof. We kregen een nieuwe camper mee en hebben al onze spullen overgeladen naar de andere camper.

Eindelijk konden we de weg op! We zijn direct naar Cape Tribulation gereden, door de suikerrietplantages en de regenwouden heen. We kwamen midden in het regenwoud uit en hebben daar op een camping gestaan. Er was een prachtig strand, in de zee zagen we roggen zwemmen, helaas konden we er niet zwemmen omdat er gevaarlijke kwallen waren.

Vervolgens doorgereden het binnenland in naar Mareeba. Daar hebben we op een natuurcamping gestaan tussen de wilde paarden, walabi's, kakatoe's en vele andere dieren. Ook hebben we schildpadden zien zwemmen in een beekje.

Vervolgens doorgereden naar Yungaburra, daar stond een van de grootste vijgenbomen van heel Australie en we hebben daar een markt bezocht waar we fruit hebben gekocht. Ook hebben we deze dag een aantal watervallen bezocht en in een lake gezwommen. 's avonds hebben we op een camping geslapen op Ella Bay. Ella Bay is een kleine baai met een hele kleine camping. We stonden letterlijk met de camper aan zee. Hier konden we wel in de zee zwemmen omdat ze een net in de zee hadden gelegd, soort van beschermnet. 's ochtens hebben we op het strand ontbeten.

We zijn doorgereden naar Mission Beach, daar hebben we 4 km gehiked door het regenwoud.Veel Wildlife gezien zoals grote kikkers en leguanen. We zijn naar het suikermuseum geweest en we zijn ook naar een zuivelmuseum geweest. Beide stelden niet zoveel voor, maar het was wel leuk om te zien hoe groot de suikerriet export hier is en hoe ze suikerriet oogsten.

Zondagnacht hebben we geslapen in een National Park, naast een Waterval. We waren de enige op deze camping, er was niemand. Het is prachtig hier en het is ontzettend mooi om met een camper door de natuur te rijden en ergens te kamperen waar alleen maar natuur is en verder niemand. We stappen zo weer in onze camper en vervolgen onze reis langs de kust naar het zuiden.

• 25 November 2013 - 11:43

Frouk:

Wauwwww.
    Nou it is jir ek heussss moai jer.Hi hi.ien Frieslan.
    De wilde zwijnen fleane jir ek om hus hinne.

Jim belibbje wol heal wot..tsja en mei de kamper..lestig dan efen hin.Belje my mar jer ik regelje it jir wol...sil se wol efen oer dy balie hinne helpe.
    It gjit net altyd sat je sels graag wolle,en je kinne fan te faoren ek net alles ien kalkuleare fansels....mar jim ha de tiid...toch.

Maar nou ha ik noch net in FOTO fan jim camper.????

He tot gauw wer ...
    Leafs Tante frouk en de rest.xxxxx
    goed ut sjin hin....en osa fijn dat jim ris efen san ferslagje typpe.Thanks

• 28 November 2013 - 20:17

Wendy:

Hallo,

Wat een mooie verhalen. Zo te horen is het er prachtig.
    Veel mooie dingen gezien al. Een heel avontuur.. ik ben jaloers ;-)

Geniet ervan,

Liefs Wendy