Bye bye Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu Bye bye Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelmer Bruinsma - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia

Door: Jelmer en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

07 Januari 2014 | Australië, Melbourne

De camper is ingeleverd en donderdag vliegen we naar Nieuw Zeeland. Australië zit er op en we nemen afscheid van het vriendelijk, relaxed en prachtig land. De laatste twee weken was het helaas koud en regenachtig weer wat het kamperen wat lastiger maakt maar we hebben nog veel leuke dingen gedaan nadat we in Sydney zijn geweest. In batemansbay hebben we leuke mensen ontmoet, prachtig wild gekampeerd en Jelmer heeft met het snorkelen nog een baby haai gezien.

Oud en nieuw zijn we vegeten, dat is helaas niet zo gegaan als we hadden verwacht. We sliepen in een stadje waar alles dicht was , op de camping lag iedereen te slapen en op de tv was alleen sport programma's te zien. We hebben gelukkig daarna super leuke dingen gedaan en gezien.

Nieuwjaarsdag zijn we naar Phillip Island geweest daar hebben we zeehonden en pinguïns gezien. Om half 9 s avonds naar het strand geweest,daar kwamen 600 ppinguïns het strand op waggelen naar hun nest toe, prachtig om te zien, we hebben enorm gelachen om de kleine onhandige beestjes.

Daarna richting Melbourne gereden en begonnen aan de Great Ocean Road. Dit was een prachtige route langs kliffen, stranden, regenwouden en grote duinen. We hebben drie nachten wild gekampeerd (zonder douche en toilet etc.) Down to earth zeg maar, midden in de natuur tussen de wilde koala's, heel vet. We hebben Brent en zijn gezin ontmoet, ze stonden naast ons op de kampeerplaats. Brent was heel aardig en heft ons meegevraagd met een four wheel drive door het bos. Dit was heel cool vooral Jelmer vond dit geweldig, vooral toen we vast kwamen te zitten met de truck. Brent had een lier voorop de auto, die heeft ons er weer uitgetrokken.
Savonds met het gezin een typisch Australische barbecue gehad.

Vervolgen s the great ocean road afgemaakt met als afsluiter een helikopter vlucht langs de kust waar we heel goed the twelve apostels konden zien. Dit was heel gaaf om te doen en we hadden een prachtig zicht over de kustlijn welke langzaam veranderd door erosie.

Inmiddels de camper ingeleverd, helaas moeten we betalen voor de wieldop die Nynke heeft verloren in Sydney. Gelukkig kon Jelmer wat van de prijs afkrijgen. Ook zijn we te laat met tol betalen, we wisten niet hoe het werkte. Dus dat gaan we nog even uitzoeken voordat we naar Nieuw Zeeland gaan.

We hebben genoten van Australië, het is zo groot en de mensen zijn heel relaxt, behulpzaam en geïnteresseerd. Vooral het noorden vonden we prachtig, Darwin en Cairns. We waren allebei het liefst in de kleine dorpjes, in debossen en in de heuvels. De steden hebben we bewust overgeslagen, dat was te gigantisch en druk. Ook het wild kamperen en de natuur parken vonden we prachtig. De camper is ook echt een uitkomst, we zijn erg blij dat we daarvoor gekozen hebben.

We horen veel positieve verhalen over Nieuw Zeeland, we hebben daarom ook ontzettend zin in ons volgende avontuur.

• 07 Januari 2014 - 07:09

Pietie Oevering:

Hoi..
    Wat meitsje jimme in prachtige reis.. Geweldig dizze ferhalen..
    Wij hoopje dat jimme yn Ny Seelân ek in soart belibje meie.
    Groetnis Abe Pietie Arjan en Meike

• 07 Januari 2014 - 07:24

Grietje:

Wat een belevenissen! Geweldig om te lezen. Geniet van nieuw Zeeland :)

• 07 Januari 2014 - 08:10

Geert&Grietje:

Hoi Jelmer en Nynke,

wat een geweldig reis maken jullie, mooi om te lezen van jullie belevenissen. Nu op naar New Zeeland, we wensen jullie ook daar een geweldige tijd toe!

Groeten Geert en Grietje (en kids)

• 07 Januari 2014 - 13:18

Harma:

Leuk stukje!! veel plezier ien nieuwzeeland!

• 07 Januari 2014 - 17:31

Thessa:

Hoihoi,

Super leuk om op deze manier jullie reis te volgen!!
    Prachtig allemaal, ook leuk om de foto's op Fb te bekijken.
    Nu op naar jullie volgende avontuur in Nieuw zeeland.

Have fun!!

Groetjes Roy en Thessa

• 07 Januari 2014 - 18:21

Sjoukje:

Hoi Jelmer en Nynke,
    Mooie reis hoor! Ook mooi om jullie te volgen, foto's van jullie te zien.
    Mijn nicht en man zijn net zes weken naar Nieuw Zeeland geweest en hebben een weblog bij gehouden. Mischien wel mooi/interessant voor jullie om te lezen.
    jb-mg.waarbenjij.nu

Een goede reis en veel plezier!
    Sjoukje

• 11 Januari 2014 - 19:01

Hoi Nynke En Jelmer:

Fijn om jullie reisverslag te lezen.
    Jullie maken een geweldige reis en we wensen jullie nog veel plezier toe in Nieuw Zeeland.

groeten Jelke en Henny